Pagina's

zondag 12 januari 2014

CYB



Joon maakte een oldskool papieren boekje om elke dag een blessing in te schrijven. Ik vind het een briljant idee. Ik doe mee! Sinds donderdag 2 januari staat er bij elke dag een regeltje geschreven in mijn agenda. Daar word ik blij van. Tnx joon!


Ik deed impulsief een gewaagde gok deze week: ik kocht een tweedehands laptop via marktplaats. Binnen 24 uur ging ik van bod naar tweedehandse laptop in huis... Ik ben in die 24 uur twee keer van de stress gestorven en ik heb vijf pruiken grijze haren gekweekt maar potjandosie: wie niet waagt wie niet wint!
Zenuwachtig stapte ik dinsdagavond in de auto naar een onbekend adres om bij een onbekende man naar zijn laptop te komen kijken. Hele rampscenario's gingen door mijn hoofd. Had ik voldoende voorzorgsmaatregelen genomen? Misschien zou ik aanbellen, binnen worden gelaten, inelkaar gerost en beroofd van mijn gevulde portemonnaie buiten geschopt en leeg bloedend op een stoep in IJburg eindigen... Voor de zekerheid liet ik de mail met adresgegevens op de iPad openstaan zodat m'n Tijger wist waar ik was als ik niet zou terugkeren van mijn tocht. 
Ik vertrok extra een beetje te laat om een reden te hebben voor een kort telefoontje naar de MAN, namelijk dat ik iets later zou komen. Een jonge vriendelijke stem met Limburgse tongval nam op. Iets geruster stapte ik in de auto op weg naar mijn impulsieve aankoop. Ik belde aan en een meisje van in de twintig liet me binnen. De potentiële womanslayer stond in de woonkamer. Ik zag de laptop op de tafel staan. De MAN stak z'n hand uit en ik keek hem recht in de ogen aan. Het was een aardige hippe jongen die in de Apple Store bleek te werken en de macbook van zijn zusje verkocht omdat ze net een nieuwe had gekregen. Een megavlaag van opluchting en een übervertrouwen in de ongetwijfeld goede staat van de tweedehands laptop vlijden zich over mij heen. Binnen tien minuten stond ik buiten met laptop. Zonder ook maar iets gecheckt te hebben.
Ik heb 'm nu een kleine week. En hij is nog steeds helemaal in orde. Lucky bastard me. Nu zit ik hier glunderend te bloggen op mijn witte macbook.



Woensdag genoot ik van een middagje miss Majo met Wiesjewollepop. En de hele week genoot ik al van ons huisje met na 7 jaar eindelijk 'iets' boven de bank. Ik ben ook al jaren van plan om mooie foto's te gaan maken van het huis. Misschien moet dat nu maar eens snel een keer gebeuren. Eerst opruimen...

Fijne week allemaal! 

Anki begon met het tellen van de mooie dingen van het leven. Kijk eens op haar geweldige blog Zilverblauw!

1 opmerking: